קטגוריות

our tips2

נכון או לא נכון? מפוצצים מיתוסים על פצעי בגרות!

במהלך השנים, התפתחו מיתוסים רבים סביב אקנה, אשר עלולים ליצור בלבול רב בהגיעכם לגיל ההתבגרות. הגיע הזמן לעשות סוף לשמועות שמתגלגלות להן מדור לדור ולנפץ את כל המיתוסים הקיימים על אקנה.
02/12/2019
ד״ר מריאנה זמיר, מומחית לרפואת עור ומין

 

הנטיה לסבול מאקנה בגיל ההתבגרות מועברת בתורשה?

נכון.
לגנטיקה יש חלק משמעותי מאד בהתפתחות האקנה, אם אחד ההורים או האחים סבל מאקנה קיימת סבירות גבוהה, שגם שאר הילדים במשפחה יפתחו אקנה, לא בהכרח באותה רמת החומרה.

 

 

אקנה נוצרת בשל חסר היגיינה אישית, ומומלץ לרחוץ את הפנים רבות כדי למנועו?

לא נכון.
להופעת האקנה שלל גורמים, כגון השפעות הורמונאליות, הפרשת יתר של בלוטות החלב בעור, התרבות חיידקים ועוד. מומלץ לשטוף פנים פעם – פעמיים ביום כדי להסיר את עודף השומן ולהפחית את צפיפות החיידקים, אך שטיפות רבות מדי עלולות לגרום ליובש בעור, אשר מעודד הפרשת חלב מואצת, ועל ידי כך – מחמירות את מצב האקנה.

 

שימוש בתכשירים קוסמטיים משפיע על מצב האקנה?

נכון.
מוצרי איפור וקוסמטיקה עתירי שומן וסמיכים, סותמים את הנקבוביות ועלולים לגרום להחמרה באקנה. כמו כן, גם שימוש בתכשירים שומניים לטיפוח השיער, עלול להחמיר אקנה באזורים בהם השיער נוגע בעור הפנים.

 

סוגי מזון מסוימים גורמים להחרפת האקנה?

לא נכון.
ישנם מחקרים המדברים על קשר אפשרי בין חלב ומוצריו לבין החמרה באקנה, אך עד כה לא נמצאה הוכחה מדעית לכך. במקרים מסויימים מאכלים עתירי שומן עשויים לשפיע על תדירות התפרצויות או התגברות האקנה, אך עבור רוב האוכלוסייה לא קיים קשר. לאלו המדווחים על החרפת אקנה בעקבות אכילת מזון מסוים, מומלץ להימנע ממאכלים ספציפיים אלה.

טיפול באקנה דורש סבלנות והתמדה?
נכון.
הטיפול באקנה הינו תהליך ואתם צפויים לראות שיפור רק לאחר שבועות של טיפול רצוף. כמו כן, על מנת חשוב לקבל תוצאות לטווח הארוך חשוב להמשיך ולהתמיד.

 

 

אל תשכחו שאיזון בין אורח חיים בריא, טיפוח וטיפול מתאים וממוקד, הם השילוב האידיאלי והמשמעותי לשינוי לטווח הארוך.

 

 

 

 

 

 

 

פוצצנו לך מתוך מיתוסים

הכירו את מוצרי Acnil המכילים קומפלקס פטנט טיפולי חדשני

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
למידע נוסף עיין בתנאי שימוש

אישור