קטגוריות

our tips2

חצ'קונים בגב - סוגי אקנה בגב וכיצד לטפל

חוששים ללכת לפעילויות חברתיות בים או בבריכה? נמנעים מחולצות קצרות או חשופות? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אקנה באזור הגב, ועל הדרכים לטפל בו.
16/12/2019
דר' גיא שלום, מומחה לרפואת עור ודרמטולוגיה אסטטית, מרפאת לייזרים וטכנולוגיות מתקדמות נס ציונה

 

הידעתם?

אקנה זוהי בעיה רפואית של חסימה בזקיקי השיער ובלוטות החלב.כ-85% מהאוכלוסייה סובלת מאקנה, כאשר לפחות 50% ממנה סובלת ממנו באזור הגב.גנטיקה היא השחקן החשוב ביותר להתפתחות בעיית חצ'קונים בגב , אך יחד איתה גם גורמים נוספים כמו רמת "ניקיון" העור ומידת שמנוניותו.

אקנה בגב - איך זה מתחיל?

הגנטיקה קובעת את מספר, גודל ופעילות בלוטות החלב ויחידות השיערה על פני הגב, וכאן מתחיל כל הסיפור. השלב הראשון בהיווצרות המחלה הוא "סתימה" של אותן יחידות בעקבות קרטיניזציה לא תקינה שיוצרת את הקומדון. מצב זה יכול להיווצר עקב הצטברות לכלוך ועודפי שומן על פני העור, אשר חוסמים לאט את זקיקי השיערה ויחידות בלוטות החלב. סתימה זו יוצרת "צוואר בקבוק" חסום המוביל להצטברות חלב בבלוטות, שגשוג חיידקים המצטברים כחלק מהבלוטה ולבסוף, הנפחים עולים עד ליצירת קרע של קיר בלוטת החלב ושפיכת תוכנה לתוך הרקמה מה שגורם לתהליך דלקתי. 

אז איך מטפלים בחצ'קונים בגב?

על ידי הקפדה על ניקיון ומניעת "חסימת" יחידות החלב והשיער.

ישנם מספר סוגי אקנה בגב אך עם זאת הדרך היעילה ביותר למנוע חסימה, היא על ידי רחצה עם סבון השוטף את עודפי השומן המצטבר על העור ומונע את אותן סתימות ביחידות החלב והשערה.

 

שימוש בסבון פנים מומלץ לאקנה הוא פתרון התוקף את בעיית האקנה על הגב.

 

חצ'קונים בגב , סוגי אקנה בגב

אקניל סבון פנים טיפולי - מה יש בו?

  • סבון האקניל הינו תרחיץ טיפולי נטול שומן לניקוי עמוק ולהסרת עודפי שומן על גבי העור
  • מכיל את הקומפלקס Ac.NetTM אשר הוכח במגוון מחקרים כמטפל בכל הגורמים לאקנה
  • מווסת/מקטין את הפרשת החלב
  • מטפל בשכבה החיצונית של העור (שכבת הקרטין)
  • מעכב את התרבות החיידקים
  • בעל אפקט אנטי דלקתי

רגע... חשוב לנו לנפץ מיתוס!

רבים חושבים שבמצב כזה טיפול באקנה מצריך יש ייבוש של העור, אך עובדה זאת אינה נכונה כלל. יש חשיבות רבה לשימוש בסבון פנים עדין, שאינו מייבש, מפני שייבוש עודף גורם להחמרה בשמנוניות העור – מה שבעצם מחמיר את מצב האקנה.

סבון האקניל תוכנן בדיוק כדי למנוע זאת, רמת החומציות שלו היא PH-7.5-9.5 כך שהיא מותאמת לרמת החומציות הטבעית של העור, הוא אינו מייבש, מכיל קמומיל שמרגיע גירויים, שומר על לחות העור, ומפחית אדמומיות, לכן שימוש בסבון אקניל מונע החמרה הנובעת מייבוש מוגזם של העור. הסבון נוח לשימוש ומכווץ את הנקבוביות.

 

אז.. איך משתמשים?

מומלץ להשתמש באקניל עד פעמיים ביום. יש לשטוף את האזור הבעייתי במים פושרים, להקציף את התרחיץ עם מעט מים, לעסות את העור המעורב למשך 30 שניות ולשטוף היטב במים פושרים.

 

לצפייה בסדרת מוצרי אקניל - לחץ כאן

 

פוצצנו לך מתוך מיתוסים

הכירו את מוצרי Acnil המכילים קומפלקס פטנט טיפולי חדשני

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
למידע נוסף עיין בתנאי שימוש

אישור