קטגוריות

our tips2

המסכה גורמת לפצעים בעור הפנים? כך תטפלו ותמנעו זאת

אנו עוטים את המסיכה על פנינו כל זמן שאנו מחוץ למרחב הפרטי שלנו לעיתים למשך שעות ארוכות מה שמתסכל במיוחד כשמדובר בסביבה החמה והלחה של הקיץ הישראלי, בנסיבות אלו טבעי שעור הפנים סובל מחיכוך מוגבר במסיכה בליווי של חום מוגבר , לחות והזעה.
16/08/2020
דר' רוני יניב, מומחה לרפואת עור, רפואה אסתטית, מכבי ומאוחדת

שבועות לאחר שמגיפת הקורונה פרצה לחיינו לפני מספר חודשים, הפכה עטיית המסכה לחובה.

חוסר היענות לעשות זאת, לא רק שמסכן אותנו ואת הסובבים אותנו אלא כרוך גם בסיכון של קנס כספי. המסיכה הפכה לחלק בלתי נפרד מחינו והיא כאן למספר חודשים לא ספורים , כנראה עד שיימצא החיסון המיוחל לנגיף הקורונה.

 

 

אנו עוטים את המסיכה על פנינו כל זמן שאנו מחוץ למרחב הפרטי שלנו לעיתים למשך שעות ארוכות מה שמתסכל במיוחד כשמדובר בסביבה החמה והלחה של הקיץ הישראלי, בנסיבות אלו טבעי שעור הפנים סובל מחיכוך מוגבר במסיכה בליווי של חום מוגבר , לחות והזעה.

Maskne - תופעה שמתפשטת

בשבועות האחרונים הולכים ומתרבים הדיווחים של רופאי עור בעולם ובארץ ,על פניות של מטופלים עקב בעיות בעור הפנים כולל החמרה של בעיות עור קיימות, התפרצות של בעיות עור שעברו והופעת בעיות עור שלא היו בעבר, התופעה זכתה לפרסום נרחב ברשתות החברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם שם זכתה להאשטאג חדש בשם Maskne.

 

כנראה שעלתה בראשכם השאלה, מדוע התופעה הזו כה נרחבת היום ולא הייתה מוכרת בצוותים הרפואיים בעבר אשר עוטים בעצמם מסיכה שעות רבות במהלך היום? ההבדל טמון בעיקר בתנאי הסביבה, להבדיל מהקהל הרחב שעוטה מסיכה שעות ארוכות ולא דוגל בהחלפת המסכה בתדירות גבוהה, מסתובב תחת השמש וחשוף לחום לחות והזעה, הרי שהצוות הרפואי נמצא בבתי החולים והמרפאות, בתוך מבנה ובתנאי מיזוג קריר ולחות נמוכה, במיוחד בחדר ניתוח שם ידוע ששוררת טמפרטורה נמוכה במיוחד. במקרה של הצוותים הרפואיים החלפת המסיכות קורת בתדירות גבוהה יותר.

 

המנגנון להתפתחות בעיות העור מורכב כאמור ממספר גורמים: חיכוך מכני של המסיכה בעור, חום ולחות הגורמים להצטברות זיעה וחלב (לנקד עם שני סגולים ) SEBUM המצטברים מתחת למסיכה על פני העור. שגשוג של חיידקים ופיטריות ופגיעה בשכבת ההגנה הטיבעית של העור. לחץ ומתח נפשי ותזונה של תקופות סגר, עם עליית המשקל תורמים אף הם לתופעות בעור.

הגורמים הקלאסיים להופעה או התפרצות אקנה

• הורמונים (השפעה מסטרס)

• סתימת נקבוביות (חסימה מכנית, הצטברות חלב ותאי קרן שהתקלפו)

• זיהום (חיידק פרופיובקטריו ם אקנס ועוד) ודלקת.

 

מעבר לאקנה יש תופעות עוריות נוספות היכולות להיגרם כתוצאה מעטיית המסכה, כגון התפרצות או החמרת סבוריאה- בצורת אודם וקשקשת בעיקר בצידי האף , רוזציאה- אדמומית , דלקת והרחבת נימי-דם ("קופרוז") בעיקר בלחיים , ותפרחת של אקזמה באזור הפה המכונה "פרי-אוראל דרמטיטיס". בנוסף יש לעיתים דלקות עור ממגע עם חומרים במסיכה, ואף מטיפולים הניתנים לתופעות הללו ושימוש מוגבר ולא מושכל בתכשירים המכילים סטרואידים.

כך תעשו זאת נכון – טיפים מאת ד"ר יניב להימנעות מפצעים בפנים בגלל המסכה

1. בחירת המסכה נכונה ואיכותית, אם מדובר במסיכה כירורגית להחליף לאחר כ-6 שעות. בדיקה שהמסכה נקייה ככל האפשר, מסיכה רב -פעמית יש לשטוף במים וסבון ולייבש היטב לאחר מספר שימושים, מסיכת בד צריכה להיות מ-%100 כותנה שמאפשרות איוורור של העור וספיגה של הזיעה.

 

2. שינוי שגרת הטיפוח: הקפדה על תכשירי טיפוח עדינים לעור הפנים, שימוש בסבון פנים טיפולי (כגון אקניל ). ייתכן שתכשיר שהשתמשנו בעבר לא יתאים עכשיו ונצטרך לעבור לתכשיר אחר עדין יותר, שיהיה היפו-אלרגני במקרם קליל יותר ופחות שמנוני.

 

3. הימנעות האיפור שמחמיר את התופעות עקב סתימת נקבוביות בעור ויצירת גי רוי או אלרגיה בתנאי חום וזיעה מחת למסיכה להבדיל מתנאי שגרה ללא מסיכה בהן לא מופיעות תופעות אלו.

 

4. קרם הגנה משמש - יש לבחור בתכשיר היפו אלרגני המסומן בתווית נין-קומדוגני או נון-אקנהגני – כלומר לא גורם או מחמיר אקנה התכשיר צריך להיות במרקם קליל כגון תחליב ולא על בסיס שומני . הקפדה על עקרונות פשוטים אלו תצמצם במידה רבה את תופעות העור הכרוכות בעטיית המסיכה בחלק מהאנשים.

 

 

במקרים עמידים יותר לטיפול באקנה, באנשים בעלי עור רגיש, בעיות עור קודמות או הופעה חדשה של תופעות כאלו מומלץ לפנות לרופא עור מומחה. אחד השינויים ברפואה שהביאה איתה הקורונה היא התנופה האדירה בהתפתחות רפואה ובמיוחד רפואת-עור מקוונת. כיום ניתן לפנות לרופא און-ליין כולל משלוח תמונות או שיחת וידיאו .

 

 

 

פוצצנו לך מתוך מיתוסים

הכירו את מוצרי Acnil המכילים קומפלקס פטנט טיפולי חדשני

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
למידע נוסף עיין בתנאי שימוש

אישור