קטגוריות

our tips2

חוק מרפי: חצ'קונים יוצאים בשבוע הפרום

אין ספק שאחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו לפני הערב הגדול, הוא מצב עור הפנים שלנו. שמה לעשות, זה הרי חוק מרפי שדווקא באותו שבוע ייצאו לנו חצ'קונים!
22/12/2019
ד"ר רון יניב | מומחה לרפואת עור, רפואה אסתטית, מכבי ומאוחדת

אין אירוע חשוב יותר בשנות התיכון, מערב הפרום. שמלה, איפור, שיער, איך מגיעים, עם מי, תמונת הפרום הרשמית שתעלה לאינסטגרם, מלא דברים מעסיקים אותנו אפילו חודשים לפני.


אין ספק שאחד הדברים שהכי מעסיקים אותנו לפני הערב הגדול, הוא מצב עור הפנים שלנו. שמה לעשות, זה הרי חוק מרפי שדווקא באותו שבוע ייצאו לנו חצ'קונים!

 

לכן, כדי לא להגיע לרגע המבאס, יש להתכונן מספר שבועות לפני ולסגל לעצמנו את שגרת הטיפוח המתאימה. הדבר הראשון והכי חשוב, למרות שלפעמים זה מפתה ונראה ה"פתרון הקל", חשוב להימנע מהדחף "לפוצץ" פצעים ...חטטת...שכן הדבר עלול לגרום להצטלקות והחמרת הדלקת המקומית. ולא, אם נדמה לכם שטיפול רגעי כמו כדור או משחה יעלימו לכם את הפצעים, אתם ככל הנראה טועים. כמו בכל דבר חשוב בחיים, גם טיפוח עור הפנים דורש השקעה והיערכות מראש.

 

פצעי-הבגרות נגרמים משילוב של מספר גורמים הפועלים במקביל בעור הפנים המתבגר:

  • הפרשת -יתר של חֶלֶב (סֶבום) השומן של העור , בהשפעת ההורמונים
  • עודף תאי קרן בדופן זקיק השערה ,המפריע לניקוז החלב מהבלוטה המפרישה אל שטח פני העור
  • שגשוג של חיידקים (בעיקר מזן שנקרא פרופריוניבקטריום אקנה)
  • דלקת בעור - גם כתגובה לכל הנ"ל


לכן, לפני שתתחילו כל טיפול שהוא, מומלץ להתייעץ עם רוקח/רופא עור או אפילו ברופא המשפחה, ייעוץ שעשוי למנוע טעויות ולהכווין אתכם לשגרת הטיפוח שתתאים לכם.

 

בדרך כלל מומלץ לבחור בתכשירים שפועלים במספר מנגנוני פעולה- זאת בכדי לטפל במגוון הגורמים העשויים להחמיר את התופעה. לצד השימוש בתכשירים, הקפדה על תזונה דלת שומן וקלוריות, עשויה לסייע. דרך נוספת לסייע למצב עור הפנים, היא לוודא שבתהליך בחירת מוצרי הקוסמטיקה בהם משתמשים, יופיע הכיתוב: "NON ACNEGENIC" או "NON COMEDOGENIC" - משמע - לא גורם לאקנה.

זאת משום שתכשירי קוסמטיקה שומניים יתר על המידה עלולים להחמיר את חסימת זקיקי השיער הפקוקים בלאו הכי מעודף השומן העורי.
והיה והחלטתם כן לטפל באמצעות שימוש בתכשירים מקומיים או כדורים במרשם רופא הגורמים ליובש בעור, כדאי להיעזר בתכשירי לחות משלימים, המוסיפים לחות לעור בעייתי.


שימו לב!

פצעי הבגרות אינם שמורים להתפרצות בעור הפנים בלבד, אלא עלולים להופיע בגו העליון, בחזה וכן בזרועות. כל למשל המקרה עם חומרים כמו מרכך שיער, שלעיתים שאריותיו על גב החופפת עלולות לסתום את נקבוביות העור ולעודד הופעתם של פצעים. לכן, במסגרת שגרת הטיפול באקנה יש לקחת בחשבון את כלל החלקים הנגועים - במיוחד אם השמלה שבחרת למשל עם גב חשוף (:

 

 

 

פוצצנו לך מתוך מיתוסים

הכירו את מוצרי Acnil המכילים קומפלקס פטנט טיפולי חדשני

באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה.
למידע נוסף עיין בתנאי שימוש

אישור